Lični i profesionalni razvoj: pogled na različite uloge i poslove stručnjaka za e-učenje.

Sa razvojem tehnike i nauke dolazi do menjanja okruženja u kome nastavnik radi što znači da se i nastavnik mora menjati u cilju svog usavršavanja svog znanja i umeća kao i prenošenja istog, praćenja i sposobnosti evaluacije kod učenika. S obzirom da radim u školi kao nastavnik, neophdno je da pripremam lekcije, animiram, motivišem učenike, da napravim prijatan ambijent za učenje gde su svi učenici jednaki i nateram ih tj. ohrabrim da učestvuju u grupnom radu (npr. forumi) i da ocenim znanje. Sebe nalazim u ulozi e-tutora.
Kao metakognitivni facilitator, s obzirom da radim u prosveti, mislim da je mnogo važno da se kod učenika razviju veštine učenja i sposobnost da sami stiču određena činjenična i naučna znanja. Takođe nastavnik treba podržati učenikove strategije učenja i pomaže u upravljanju vremenom u toku učenja. Greška mnogih učenika je ta što uče u poslednjem trenutku što se loše odražava na rezultat učenja. U obrazovanju i naravno e-obrazovanju neophodno je pratiti, usmeravati, podsticati i pružati povratne informacije učenicima. Kao procenjivač je veoma bitno uputiti dobar fidbek o onome što učenik postiže i izvršava, u smislu dobrog smera u učenju.
Uloga dizajnera je veoma bitna zato što mislim da dizajner mora da izražava kreativne sposobnosti i ima za cilj da sadržaje nastave učini zanimljivim i prihvatljivim za e-učenika i samim tim utiče i na kreativnost samih e-učenika.
Da bi smo bili dobri e-tutori, smatram da bismo morali na sebi intenzivno raditi u smislu edukacije i samoedukacije, tehnički napredovali u skladu sa vremenom i motivisati i sebe i druge...

Нема коментара:

Постави коментар