Mnoge veštine su
potrebne za govor i da se jezik efikasno razvije ali postoji mnogo načina zbog
kojih razvoj
govora može da krene naopako. Neki ljudi mogu da imaju poteškoća u pomeranjem mišića
koji kontrolišu govor, drugi ne mogu da shvate kako funkcioniše razgovor ili smisao
rečenice. Smetnje u govoru mogu značajno da
utiču na učenike i na njihovo školovanje. Smetnje i oštećenja u govoru možemo podeliti
u nekoliko stanja i to: stanje afazije i kom dolazi do oštećenja mozga koje manifestuje
gubitak ili oštećenje mogućnosti da se učenik izražava tj. koristi reči i da ih
razume, odloženi govor (simptom kongitivnog oštećenja) i druga stanja koja se ogledaju
u oštećenju pamćenja, otežanom rešavanju problema ili nemogućnosti primanja senzornih
informacija. Za ovakve učenike složeni vizuelni prikaz ili prikaz reči može da da
oteža korišćenje računara. Zato proizvođači programa nastoje da proizvode programe
sa uprošćenim izgledom prozora jer tako smanjuju konfuziju i slične objekte koje
se nalaze na ekranu i tako ekran postaje primamljiviji i lakši za korišćenje.
Neke osbe koje imaju oštećenje govora, nemaju sposobnost komuniciranja govorom i takve osobe mogu da koriste pomoćne komunikacione uređaje koji ima umnogome pomažu. Neki od tih uređaja koji pomažu učenicima sa oštećenim govorom su:
- Filteri za tastaturu koji sadrže pomoćne programe za predviđanje reči i pomoćne programe za proveru pravopisa kako bi pomogli ljudima sa tim smetnjama.
- Programi za prepoznavanje govora koji omogućavaju korisnicima da koriste svoj glas kako bi mogli da rade sa računarom i sastavljaju tekst. Ova tehnologija je naročito korisna učenicima koji imaju razne potrebe uključujući one sa vizuelnim, oštećenjima pokretljivosti, govora oštećenja i naravno onima koji imaju problema prilikom učenja.
- Ulazni programi za pregled ekrana omogućavaju dostupnost informacijama koje se nalaze na ekranu u vidu sintetizovanog govora. Tu se kombinuje govor sa vizuelnim predstavljanjem reči , ne primer ističu reči nakon što se izgovore.
- Ekrani na dodir. Oni pomažu ljudima sa smetnjama u govoru tako što se radi o direktnom, jednostavnijem i intuitivnijem procesu pri korišćenju istih nego što je izbor korišćenja miša ili tastature. - Govorni sintisajzeri obezbeđuju informacije korisniku putem sintetizovanog glasa. Literatura:
1. (Preuzeto januara 2014.) http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/Za_decu_sa_posebnim_potrebama.pdf
2. (Preuzeto januara 2014.) http://uk.ettad.eu/challenges/speech
(Drugi deo zadatka)
Na internet stranici http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/Za_decu_sa_posebnim_potrebama.pdf (Microsoft (Srbija)) možete videti konkretan primer jednog učenika koji ima problem sa govorom, gde uz pomoć nastavnice uspeva da koristi računar a samim tim i da uči preko istog. (str 27)
Link: https://www.academia.edu/3690522/E-learning_activities_for_articulation_in_speech_language_therapy_and_learning_for_preschool_children
Na ovoj stranici možete videti postupak e-učenja, metode i celo istraživanje koje je sprovedeno nad decom koja imaju problema sa govorom.
Link: http://www.power-of-speech.com/telespeech-therapy.html Na ovom sajtu „Moć govora“ možete zatražiti onlajn pomoć ili pristupiti onlajn kursu gde vam stručnjaci mogu pomoći ukoliko imate bilo kakvih problema sa govorom. Sajt je namenjen mlađoj deci.
Link: http://www.connectionslearning.com/connections-learning/landing-pages/speech-tails.aspx
Sajt Connection learning nudi pomoć za decu i učenike koji imaju problema sa govorom ili imaju oštećen govor. Oni nude onlajn terapije i pristup terapijama je bilo kada i bilo gde.
Neke osbe koje imaju oštećenje govora, nemaju sposobnost komuniciranja govorom i takve osobe mogu da koriste pomoćne komunikacione uređaje koji ima umnogome pomažu. Neki od tih uređaja koji pomažu učenicima sa oštećenim govorom su:
- Filteri za tastaturu koji sadrže pomoćne programe za predviđanje reči i pomoćne programe za proveru pravopisa kako bi pomogli ljudima sa tim smetnjama.
- Programi za prepoznavanje govora koji omogućavaju korisnicima da koriste svoj glas kako bi mogli da rade sa računarom i sastavljaju tekst. Ova tehnologija je naročito korisna učenicima koji imaju razne potrebe uključujući one sa vizuelnim, oštećenjima pokretljivosti, govora oštećenja i naravno onima koji imaju problema prilikom učenja.
- Ulazni programi za pregled ekrana omogućavaju dostupnost informacijama koje se nalaze na ekranu u vidu sintetizovanog govora. Tu se kombinuje govor sa vizuelnim predstavljanjem reči , ne primer ističu reči nakon što se izgovore.
- Ekrani na dodir. Oni pomažu ljudima sa smetnjama u govoru tako što se radi o direktnom, jednostavnijem i intuitivnijem procesu pri korišćenju istih nego što je izbor korišćenja miša ili tastature. - Govorni sintisajzeri obezbeđuju informacije korisniku putem sintetizovanog glasa. Literatura:
1. (Preuzeto januara 2014.) http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/Za_decu_sa_posebnim_potrebama.pdf
2. (Preuzeto januara 2014.) http://uk.ettad.eu/challenges/speech
(Drugi deo zadatka)
Na internet stranici http://www.microsoftsrb.rs/download/obrazovanje/pil/Za_decu_sa_posebnim_potrebama.pdf (Microsoft (Srbija)) možete videti konkretan primer jednog učenika koji ima problem sa govorom, gde uz pomoć nastavnice uspeva da koristi računar a samim tim i da uči preko istog. (str 27)
Link: https://www.academia.edu/3690522/E-learning_activities_for_articulation_in_speech_language_therapy_and_learning_for_preschool_children
Na ovoj stranici možete videti postupak e-učenja, metode i celo istraživanje koje je sprovedeno nad decom koja imaju problema sa govorom.
Link: http://www.power-of-speech.com/telespeech-therapy.html Na ovom sajtu „Moć govora“ možete zatražiti onlajn pomoć ili pristupiti onlajn kursu gde vam stručnjaci mogu pomoći ukoliko imate bilo kakvih problema sa govorom. Sajt je namenjen mlađoj deci.
Link: http://www.connectionslearning.com/connections-learning/landing-pages/speech-tails.aspx
Sajt Connection learning nudi pomoć za decu i učenike koji imaju problema sa govorom ili imaju oštećen govor. Oni nude onlajn terapije i pristup terapijama je bilo kada i bilo gde.
Нема коментара:
Постави коментар